Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Social Capital, Social Identities
ISBN/GTIN

Social Capital, Social Identities

From Ownership to Belonging
eBookPDFDRM AdobeE-Book
CHF77.35

Beschreibung


Current research on social capital tends to focus on an economic reading of social relations. Whereas economists pride themselves on reaching out to social theory at-large, sociologists criticize the economization of the social fabric. The concept of social capital serves as a touchstone for the study of the role of the economy in modern societies. It serves as a breach for expanding the reach of economic categories, yet it also yields the opportunity for questioning and transforming economic premises in the light of social theory and philosophy. Exploring the concept of social capital in the context of related terms like embeddedness, trust, sociability, and cooperation is particularly instructive. This collection of papers from various disciplines (philosophy, sociology, economics, religious studies) combines conceptual studies and empirical findings. It is a plea for re-embedding economic thought in a broader theoretical framework. By exploring the varieties of social identities implied in the theories of social capital, the authors argue for a social (or more sociable) conception of man.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783110292930
ProduktarteBook
EinbandartE-Book
FormatPDF
Format HinweisDRM Adobe
Verlag/Label
Erscheinungsdatum19.08.2014
Auflage14001 A. 1. Auflage
Seiten239 Seiten
SpracheEnglisch
Weitere Details

Autor:in


Dieter Thomä, St. Gallen, Switzerland; Hans Bernhard Schmid, Vienna, Austria; Christoph Henning, St. Gallen, Switzerland.

Vorschläge

Kürzlich von mir besucht