Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Restorying Environmental Education
ISBN/GTIN

Restorying Environmental Education

Figurations, Fictions, and Feral Subjectivities
eBookPDFWasserzeichenE-Book
CHF65.00

Beschreibung

This book examines a performative environmental educational inquiry through a place-based eco-art project collaboratively undertaken with a class of grade 4-6 students around the lost streams of Vancouver. The resulting work explores the contradictions gathered in relation to the Western educational system and the encounter with Other (real and imaginary others), including the shifting and growing self, and an attempt to find and foster nourishing alliances for transforming environmental education. Drawing on the work of new materialist theorists Donna Haraway, Rosi Braidotti, and Karen Barad, Adsit-Morris considers the co-constitutive materiality of human corporeality and nonhuman natures and provides useful tools for finding creative theoretical alternatives to the reductionist, representationalist, and dualistic practices of the Western metaphysics.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783319487960
ProduktarteBook
EinbandartE-Book
FormatPDF
Format HinweisWasserzeichen
Erscheinungsdatum09.02.2017
Auflage1st ed. 2017
Seiten151 Seiten
SpracheEnglisch
Weitere Details

Reihe

Autor:in

Chessa Adsit-Morris is a curriculum theorist and member of the Center for Creative Ecologies. She is currently pursuing a PhD in Visual Studies at the University of California, Santa Cruz, USA.

Weitere Artikel mit diesem Autorennamen: Adsit-Morris, Chessa

Vorschläge

Kürzlich von mir besucht