Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Families and Transition to School
ISBN/GTIN

Beschreibung

This collection addresses issues related to families and transition, and pays special attention to the transition to school, the effect of this on the family, as well as the effect of the family on that transition. It celebrates the roles of families, locating them as integral partners in time of transition and identifying a variety of ways in which families and educators can work together with children to promote positive transitions. The book draws on a range of theoretical frameworks and research projects to provide multiple perspectives of family involvement in education, family-educator partnerships, the nature of collaboration, issues for families in marginalised or complex circumstances, as well as the multiple intersections of families and transition processes. The research projects reported range from in-depth case studies to the analysis of large-scale data sets and all have multiple messages for practitioners, policy makers and researchers as they seek ways to engage with families as their children start school.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN978-3-319-58327-3
ProduktartBuch
EinbandartGebunden
Verlag/Label
Erscheinungsdatum13.07.2017
Auflage1st ed. 2017
Reihen-Nr.21
Seiten271 Seiten
SpracheEnglisch
Weitere Details

Reihe

Autor:in

Weitere Artikel mit diesem Autorennamen: Herausgegeben:Dockett, Sue

Weitere Artikel mit diesem Autorennamen: Perry, Bob

Schlagworte

Vorschläge

Kürzlich von mir besucht