Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Fictional Practices of Spirituality I
ISBN/GTIN

Fictional Practices of Spirituality I

Interactive Media
BuchKartoniert, Paperback
CHF65.90

Beschreibung

»Fictional Practices of Spirituality« provides critical insight into the implementation of belief, mysticism, religion, and spirituality into worlds of fiction, be it interactive or non-interactive. This first volume focuses on interactive, virtual worlds - may that be the digital realms of video games and VR applications or the imaginary spaces of life action role-playing and soul-searching practices. It features analyses of spirituality as gameplay facilitator, sacred spaces and architecture in video game geography, religion in video games and spiritual acts and their dramaturgic function in video games, tabletop, or LARP, among other topics. The contributors offer a first-time ever comprehensive overview of play-rites as spiritual incentives and playful spirituality in various medial incarnations.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN978-3-8376-6192-7
ProduktartBuch
EinbandartKartoniert, Paperback
Verlag/Label
Erscheinungsdatum15.11.2023
Reihen-Nr.262
Seiten476 Seiten
SpracheEnglisch
Weitere Details

Reihe

Autor:in

Leonardo Marcato is an honorary research fellow at Ca' Foscari University.
Felix Schniz is the co-founder and programme director of the master's programme Game Studies and Engineering at Universität Klagenfurt, Austria. His research focuses on experiences in virtual worlds, promenadology, genre theory, and the subjective quality of the medium videogame.

Weitere Artikel mit diesem Autorennamen: Herausgegeben:Marcato, Leonardo

Schlagworte

Vorschläge

Kürzlich von mir besucht